קצין בכיר מאד: "בעימות בלבנון נפנה מיידית אוכלוסיה לבנונית בהיקף של 1.5 מליון תושבים"

    קובי פינקלר No Comments on קצין בכיר מאד: "בעימות בלבנון נפנה מיידית אוכלוסיה לבנונית בהיקף של 1.5 מליון תושבים"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד תרגיל פיקוד העורף הגדול "נקודת מפנה" הולך ומסתיים,גם בצה"ל מתרגלים השבוע את חילות האויר והים.

    "למרות שהאיומים עלינו גם במישור הקונבציונאלי וגם בבלתי קונבנציונאלי( האיום הכימי) ירדו" אומר קצין בכיר מאד בצבא.

    "יש עליה ברמת איום הטרור. ארגונים הפועלים בסיני או בסוריה או מחוץ לגבולות המדינה (כפי שנחשף בשבוע שעבר בקפריסין) ינסו להוציא לפועל פיגועים כולל האיום הקיברנטי ויחד עם זאת מצבנו טוב" הוא אומר ומדגים את הקורה סביב עזה.

    "מאז שנת 2000 לא היתה כזו שנה שקטה סביב הרצועה. גם בצפון מסתיימות עכשיו 9 שנות שקט בהם לא נפגע אף אזרח. האוייב ובעיקר החיזבללה הנעטף באהבה רבה גם בימים אלו בידי איראן צריך לדעת שבמקרה של עימות עם מדינת ישראל הצבא יורה כבר מהיום הראשון ללחימה על פינוי כל האוכלוסיה מדרום לבנון,בסדר גודל של 1.5 מליון איש,זאת כדי לאפשר לצה"ל לפעול בצורה היעילה ביותר "הוא חצי מאיים חצי מבטיח לקיים.

    ומוסיף"אנחנו יודעים על כעשרת אלפים מטרות אורבניות בדרום לבנון שבהם מחזיק החיזבללה נשק ולא כדאי לאיש להתעסק עימנו".

    הקצין הבכיר התייחס גם למצב בסוריה ואומר כי מצבה הוא הקשה ביותר בשנים האחרונות וכי איראן היא זו שמנהלת בפועל את המדינה למעט באזור לטקייה עם הרוב העלוואי באזור.

    בהתייחסו לסוגייה הפלסטינאית אומר הקצין שזו זירה רגישה מאד ולנו יש רצון ואינטרס לשפר את כלכלתם כמו העברת הכספים,פיתוח העיר רואייבה כולל חיבור לרשת המים וצירי כניסה והמשך תיאום בטחוני עם המנגנונים השונים.

    ואי אפשר בלי סוגיית התקציב.

    בצילו של התרגיל הגדול שרק בשנה שעברה לא התקיים בשל מצוקת התקציב אומר הבכיר שהוא שמח על מתווה התקציב החדש "רוב הכסף שלנו הוא כסף להוצאות קבועות כמו משכורות,הסכמים ארוכי טווח וניהול שוטף. אנחנו הצבא היעיל בעולם לפי כל המומחים. אק בשנתיים האחרונות קיצצנו 3600 אנשי קבע. אז מי יכול לומר שאנחנו לא מתייעלים?"הוא שואל ומעט זועם על מבקרי צה"ל.

    ובעוד התרגיל השנתי הגדול הולך ומסתיים מחר בצה"ל כבר אומרים מפורשות "התרגיל הזה מאד מטריד את החיזבללה". כדאי גם שיאזינו בצבא לדברי שר הביטחון אך מאמש שביקש גם מאנשי קהילת המודיעין שלא יבואו עם כל ההצלחות לידי יוהרה. חשוב להתכונן היטב, כמו שעושים בימים אלו ממש.



    0 תגובות